سفارش تبلیغ
صبا ویژن

»»اول هنگام غروب غسل کند
»»دوم دو رکعت نماز شب قدر بعد از حمد هفت بار توحید و بعد از نماز هفتاد بار گوید استغفرالله واتوب الیه از جای خود برنخیزد تا خدای او را و پدر و مادرش را بیامرزد  
»»سوم صد رکعت نمازمستحبی
»»چهارم  بسیار دعا کند و آن شب را احیا بدارد و در بعضی از روایات دعای جوشن کبیر در سه شب قدر وارد شده .

»»پنجم قرآن را بگشاید و مقابل خود بگذارد و بخواند  "  اللٌهم انی اسئلک بکتابِِک المنزل و ما فیه و فیه اسمک الاکبر و اسمائک الحسنی و ما یخاف و یرجی ان تجعلنی من عتقائک من النار "            پس حاجت خود را (عافیت دنیا و آخرت ) از خدا بطلبد.

»»ششم   و قرآن را بر سر بگذارد و بگوید :    اللهم بحق هذا القرآن و بحق من ارسلته به و بحق کل مومن مدحته فیه و بحقک علیهم فلا احد اعرف بحقک منک         

پس با تضرع ده بار بگوید   بک یا الله   و ده بار  بمحمد    و ده بار  بعلی   و ده بار    بفاطمه   و ده بار   بالحسن   و ده بار   بالحسین     و ده بار بعلی بن الحسین   و ده بار    بمحمد ابن علی       و ده بار    بجعفربن محمد   و ده بار   بموسی ابن جعفر    و ده بار     بعلی ابن موسی    و ده بار بمحمد ابن علی   و ده بار     بعلی ابن محمد     و ده بار   بالحسن ابن علی     و ده بار    بالحجة   پس حاجت بخواهد .

»»هفتم   زیارت کند امام حسین را  . در خبر است چون شب قدر شود منادی از آسمان هفتم ندا  کند حقتعالی آمرزید هر کس به زیارت امام حسین آمد و دعای جوشن کبیر بخواند و این اعمال در سه شب قدر وارد شده  و در شب نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم باید از خدا فرج امام زمان را خواست و عافیت و حسن عاقبت طلب نمود .

اعمال مخصوص شب نوزدهم

صد بار  استغفرالله ربی و اتوب الیه   و صد بار اللهم العن قتلة امیرالمومنین   و دیگر بخواند دعای  یاذا الذی کان (مفاتیح 215) و دیگر پنجاه رکعت نماز کند به حمد و اذا زلزلة  و دهه آخر مستحب است اعتکاف .

" التماس دعا "

 


+ نوشته شده در   سه شنبه 87/6/26;ساعت  7:0 صبح;  توسط  بی نام و نشان;  | نظرات()