سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت الله بهجت

روزه
تعریف روزه
مساءله 246 :
روزه آن است که انسان براى انجام دادن فرمان خداوند عالم ، از اذان صبح تا مغرب ، از چیزهایى که روزه را باطل مى کند و شرح آنها بعداً گفته مى شود، خوددارى کند.
نیّت روزه
مساءله 247 :
انسان مى تواند در هر شب از ماه رمضان ، براى روزه فرداى آن نیّت کند. همچنین جایز است که شب اوّل ماه روزه همه ماه را نیّت کند.
مساءله 248 :
اگر انسان بخواهد غیر از روزه رمضان ، روزه واجب دیگرى بگیرد، بنابر اقوى باید آن را معین کند مثلاً نیّت کند که ((روزه قضا)) یا ((روزه نذر)) مى گیرم ولى در ماه رمضان ، لازم نیست نیّت کند که روزه ماه رمضان را مى گیرم .
مساءله 249 :
اگر روزى را که شک دارد آخر شعبان است یا اوّل ماه رمضان ، به نیّت روزه قضا یا روزه مستحبى و مانند آن ، روزه بگیرد و در بین روز بفهمد که ماه رمضان است باید نیّت روزه رمضان کند.
مبطلات روزه
مساءله 250 :
نُه چیز روزه را باطل مى کند:
1 - خوردن و آشامیدن
2 - استمنا
3 - دروغ بستن به خدا و پیغمبر ص و جانشینان پیغمبر و معصومان
4 - رساندن غبار به حلق
5 - جماع
6 - اماله کردن
7 - باقى ماندن بر جنابت و حیض و نفاس تا اذان صبح
8 - فرو بردن تمام سر در آب
9 - قى کردن

ادامه مطلب...

+ نوشته شده در   جمعه 87/6/8;ساعت  2:26 عصر;  توسط  بی نام و نشان;  | نظرات()

حلول ماه شعبان و آغاز اعیاد شعبانیه را به محضر ولی عصر(عج) و تمام کاربران محترم وبلاگ تبریک عرض میکنم.
هر حدیث همچون چراغی روشن است در ظلمات دنیا و من امروز قصد دارم به مناسبت اعیاد شعبانیه وبلاگم رو با احادیثی از امام حسین و امام زین العابدین چراغونی کنم!!

»»امام حسین(ع): چیزی را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
»»امام سجاد(ع): خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری؛ من چون تویی دارم که تو چون خودت نداری!

»»امام حسین(ع): هر که از اظهار نظر در ماند و راه چاره درمانده اش کند، نرمی و مدارا کلید او باشد.
»»امام سجاد(ع): هشدارید! منفورترین مردم نزد خداوند، کسی است که سیره امامی را بر گزیند، ولی از کاهای او پیروی نکند!

»»امام حسین(ع): آنگاه که برپادارنده عدالت(امام عصر(عج)) قیام کند، عدالتش نیکوکار و بدکار را فراگیرد.
»»امام سجاد(ع): پسندیده ترین شما نرد خدا، کسی است که آسایش خانواده خود را بیشتر فراهم کند.

»»امام حسین(ع): از نشانه های نادانی، بحث و جدل با بی فکران است.
»»امام سجاد(ع): خوددار از آزار دیگران، نشانه کمال خرد و مایه آسایش و سلامت دو گیتی است.

 

و در آخر! حدیثی از امام باقر(ع) در مورد امام سجاد:

امام سجاد(ع) مانند کسی که آخرین نماز خود را بجا می آورد، نماز می گزارد. او چنین می دید که پس از آن دیگر نماز نمی گزارد.

 

التماس دعا.


+ نوشته شده در   یکشنبه 87/5/13;ساعت  11:0 عصر;  توسط  بی نام و نشان;  | نظرات()

خدای من! این روزها چقدر سریع میگذرد؛ انگار همین دیروز بود پای منبر آشیخ عظیم ابوالقاسمی بودیم از رجب و رجبیون برامون حرف می زد؛ روزهای اعتکاف هم که تو یه چشم بر هم زدن سپری شد؛ خدای من! نمی دونم چقدر از رجب برای درک رمضان استفاده کردیم اما هنوز 9 روز از رجب باقیه؛ خدای من! این روزها ترس وجودمو فراگرفته؛ خدای من!  این روزها می ترسم اضطراب منو از پا در بیاره؛ اضطراب اینکه تونستم از رجب استفاده کنم یا نه؟ اضطراب اینکه می تونم رمضون رو درک کنم یانه؟  

خدای من! من از رجب استفاده کردم؟ تو این ماه رجب از من راضی بودی؟ خدای من همیشه آرزو داشتم یه روزی اینقدر بنده خوبی برات باشم که تو منو به فرشته ها نشون بدی و بگی ببینیدش این بنده منه ببینید چطور وقتی همه از غافلانند اون از ذاکران منه! خدای من خودت شاهدی که من تو این رجب تمام سعیمو کردم که خودمو به این مرحله برسونم اما همش می ترسم مبادا این رجب هم بگذره و من بازم درجا بزنم و بازم درجا بزنم!

خدای من! آفتاب رجب هم با همه قشنگی هاش رو به غروب؛ خدای من! اگه تا حالا نتونستیم رضایتت رو جلب کنیم کمک کن تو این چند روز آخر، ما هم از رجبیون بشیم؛ به حق رئوفیت و رحمانیت و کریمیتت ای قادر مطلق!

دوستان حتمن تو ایام شعبان به وبلاگم سر بزنید ان شاالله می خوام اول و سیزدهم شعبان به مناسبت اعیاد شعبانیه وبم رو چراغونی کنم.   

 


+ نوشته شده در   پنج شنبه 87/5/3;ساعت  2:1 صبح;  توسط  بی نام و نشان;  | نظرات()

میلاد بانوی دو عالم بی بی فاطمه زهرا را به تمام کاربران محترم وبلاگ خاکیان ناسپاس تبریک و شادباش عرض می نمایم و روز مادر را گرامی میدارم.
در زیر به معرفی اجمالی معصوم دوم پرداخته ام:

نام: فاطمه
القاب معروف: زهرا، صدیقه، کبری، طاهره، راضیه، مرضیه، انسیه، کوثر و......
پدر و مادر: محمد رسول الله(ص) ، خدیجه کبری(س)
وقت و محل تولد: در آستانه طلوع فجر روز جمعه بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت-مکه

پیامبر(ص) بسیار به فاطمه علاقه مند بود، او را می بویید و می بوسید، روزی عایشه به پیامبر عرض کرد: می بینم بسیار به فاطمه اظهار محبت می کنی؟!
رسول الله در پاسخ فرمود: آری هنگامی که جبرئیل مرا به آسمانها سیر داد، سرانجام مرا به بهشت وارد کرد کنار درخت ((طوبی)) برد و از سیب آن درخت به من داد و خوردم و هنگامی که به زمین برگشتم با خدیجه همبستر شدم ، و نور فاطمه در رحم خدیجه قرار گرفت و هر وقت مشتاق بهشت می شوم فاطمه را می بوسم و بوی بهشت را از وجود فاطمه می یابم و نیز بوی درخت طوبی را از فاطمه استشمام می کنم ، او انسیه آسمانی است. (منبع: مناقب ابن شهرآشوب- ج4- ص160)

مادر روزت مبارک!                       

                                حضرت زهرا

 


+ نوشته شده در   یکشنبه 87/4/2;ساعت  2:56 عصر;  توسط  بی نام و نشان;  | نظرات()

ایام فاطمیه را به تمام سوگواران آن حضرت تسلیت عرض می نمایم.

چه روزهای سختی در پیش است روزهای بی کسی علی (ع) ، ایام یتیمی حسنین(ع)، ایام ناله های  زینب (س)،در این روزها بوی یاس تمام مدینه را فرا گرفته براستی چه روزگار غریبی است در این روزها چه بر سر زهرا آمد؟ خاکیان ناسپاس چه بر سر زهرا آوردند؟!

اول سیلی به صورت مبارک زهرا زدند و بعد پهلوی زهرا را شکستند و محسنش را سقط کردند و بع در خانه اش را آتش زدند و.... و از همه بدترتمام این کارها را در پیش دیدگان حسنین انجام دادند.

وای خدای من چقدر زهرا غریبانه از میان خاکیان پر کشید مردم مدینه چه زود سوره کوثر را از اذهانشان پاک کردند چه زود فراموش کردن فاطمه همان کسی است که پیامبر بر دستانش بوسه می زد براستی چقدر افکار عمومی شکننده و ضعیف است. خدا می داند در این روزها چقدر کوچه های مدینه خجالت کشیدند و که نمی توانند از پاره تن پیامبر دفاع کنند....... .

وای که من چقدر در عجبم از این روایتهایی که از آن زمان نقل شده! در روایتهای متعدد نقل شده که در روزهای آخر یاس پیامبر را به یاس کبود تشبیه می کردنند...  .

ایام فاطمیه از امروز شروع می شود از خواهرانی که این وبلاگ را می خوانند عاجزانه تقاضا دارم جان پهلوی شکسته زهرا در این فاطمیه حجاب اسلامی خود را رعایت کنند تا شاید در این فاطمیه پس از صدها سال انتقام صورت نیلی گرفته شود. 

 

                                                     یا ؤهرا


+ نوشته شده در   یکشنبه 87/2/29;ساعت  7:29 عصر;  توسط  بی نام و نشان;  | نظرات()

میلاد نورانی و پر برکت حضرت زینب کبری را به همگی کابران محترم وبلاگ ندای آغاز تبریک عرض می نمایم.

مدت هاست در فکر تغییر نام وبلاگ ندای آغاز هستم و امروز پس از مدتها نام مناسب و شایسته دیگری برای آن پیداکردم (خاک نا سپاس) بله خاک نا سپاس نامی است که برای این وب انتخاب کرده ام اما چرا خاک نا سپاس؟!

این خاک چقدر نا سپاس است! حضرت محمد 23 سال برای این خاک و ساکنان آن مجاهدت کرد اما توسط یکی از همین خاکیان یهود صفت به شهادت رسید. حضرت زهرا پس از پدر بزرگوارش و آن جریان کوچه چه مصیبت هایی که نکشید از میخ داغ گرفته تا سقط محسن و.... و بلاخره شهادت . و پس از حضرت زهرا امیرالمومنین و 10 فرزند بزرگوارش هم یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند اما در این میان نباید از زینب غافل شد زینب شیر دختر علی ، شیر زن کربلا ، و شیر اسیر شام و..... کربلا ماتم سرا می شد اگر زینب نبود . شما در هر کتابی که خواندید در کربلا به زینب تجاوز شد ، به زینب توهین شد و... آن کتاب را دور بیندازید و دیگر دنبالش نروید که کذب محض است . زینب شیر دختر علی بود و هیچ کس جرات توهین به زینب را نداشت. نمی دونم چرا اینجا که رسیدم در مورد اسم وبلاگ نظرم عوض شد! اسم وبلاگم رو می گذارم خاکیان نا سپاس!

امروز سال روز تولدحضرت زینب است من هرچی خواستم یه چیزی بگم که به کربلا ختم نشه نتونستم حتی شعر آخرم هم به کربلا ختم شد در هر صورت عیدتان مبارک.

 

گفتمش نقاش را نقشی بکش از زندگی ......با قلم نقش حبابی بر لب دریا کشید

گفتمش تصویری از لیلی و مجنون را بکش.....عکس حیدر در کنار حضرت زهرا کشید

گفتمش بر روی کاغذ عشق را تصویر کن.......در بیابان بلا تصویری از سقا کشید

گفتمش سختی و آه و دردگشته حاصلم.......گریه کرد آهی کشید و زینب کبری کشید

 


+ نوشته شده در   یکشنبه 87/2/22;ساعت  1:19 صبح;  توسط  بی نام و نشان;  | نظرات()

<      1   2